Kiedy z jakiegoś powodu utracimy ząb lub zęby jedną z pierwszych myśli, jaka przychodzi nam do głowy jest konieczność założenia implantu. Na ich temat istnieje wiele różnych opinii, które nie zawsze pokrywają się z faktami, a niezweryfikowane mogą zaburzyć naszą wiedzę i opinię na ich temat. Jakie są, zatem fakty i mity dotyczące implantów?

Implant to sztuczny korzeń zęba wykonany z tytanu, który łączy się z tkanką kostną i co ważne nie uczula pacjenta. W nawierconej kości umieszczamy śrubę implantu, na której osadzamy łącznik oraz koronę zęba. Implanty budową, mocą konstrukcji oraz kolorem przypominają naturalny ząb, dlatego są coraz częściej wybierane zarówno przez dentystów jak i samych pacjentów. Pozwala to na odzyskanie swobody związanej z żuciem pokarmów w połączeniu z pewnością, że implant nie wypadnie, ponieważ jest osadzany na stałe. Implanty poprawiają również estetykę uśmiechu, co może pozytywnie wpłynąć na nasze samopoczucie.

Implanty zastępują naturalne zęby i mogą służyć nam do końca życia gdyż nie psują się tak jak zęby naturalne – FAKT

Implanty rzeczywiście mogą służyć nam przez cale życie jednak dużo zależy od tego czy zostaną założone w fachowy sposób. Zadbajmy, więc o to, żeby implanty zakładać w profesjonalnym centrum stomatologicznym.

Wszczepienie implantów jest zabiegiem bolesnym – MIT

Zabieg przeprowadza się w znieczuleniu miejscowym, co zupełnie eliminuje ryzyko bólu. Pacjent może również zażyczyć sobie znieczulenia ogólnego.

Implanty zębów objęte są gwarancją – FAKT

Większość producentów implantów zapewnia dożywotnią gwarancję na swój produkt. Jeśli implant ulegnie zniszczeniu zostanie wymieniony na koszt producenta.

Każdy dentysta posiada kwalifikacje do wykonywania zabiegu wszczepienia implantu – MIT

Implantologia stanowi osobną dziedzinę stomatologii, dlatego to właśnie implantolodzy, czyli dentyści, którzy ukończyli specjalistyczny kurs i posiadają odpowiedni certyfikat mogą wykonywać zabiegi z tej dziedziny.

Nałogowi palacze są bardziej narażeni na odrzucenie implantu przez organizm – FAKT

Przed przystąpieniem do zabiegu zaleca się pacjentom rzucenie palenia i odczekanie okresu około 6 miesięcy. Jeśli pacjent zdecyduje się na wykonanie implantów pomimo braku zerwania z nałogiem ryzykuje odrzucenie implantu przez organizm.

Wszystkie implanty są tej samej jakości, dlatego bez obaw można wybrać najtańszą ofertę – MIT

Większość implantów wykonana jest z biokompatybilnego tytanu, ale ich jakość może znacznie różnić się od siebie. Istnieje ryzyko, że tańsze implanty nie mają certyfikatów jakości, warto więc wybierać centra stomatologiczne, które oferują implanty najwyższej klasy, nawet jeśli ich cena jest nieco wyższa. Przecież wybrane implanty mają nam służyć do końca życia.

Implantów nie wszczepia się dzieciom – FAKT

Implanty można wszczepiać od około 16-21 roku życia. Jest to związane z okresem całkowitego zakończenia procesu rozwoju kości szczęki. Jeśli zabieg byłby wykonany wcześniej może to spowodować wady zgryzu.

Osoby starsze nie kwalifikują się do wszczepienia implantów – MIT

U osób starszym implant może zostać wszczepiony z pełnym powodzeniem. Wiek absolutnie ich nie dyskwalifikuje. Przed decyzją o wszczepieniu implantu bada się ogólny stan zdrowia osoby starszej oraz gęstość kości zębów otaczających ubytek, który ma zostać wypełniony implantem.

O implanty należy dbać – FAKT

Choć implantom nie grozi próchnica należy o nie dbać tak jak o naturalne zęby. Szczotkować po każdym posiłku, nitkować powierzchnie między każdym implantem, a nawet dla zachowania higieny jamy ustnej używać płynu do płukania. Konieczne są również regularne wizyty kontrolne u stomatologa.