Leczenie chorób przyzębia

IMG_6169 compress-image

Paradontoza obok próchnicy jest najczęstszą przyczyną pojawienia się braków zębowych w jamie ustnej. Utrata uzębienia prowadzi do licznych poważnych konsekwencji, które powodują znaczne obniżenie jakości życia. Dlatego tak ważne jest, aby podjąć skuteczne działania pozwalające uporać się z paradontozą. W naszej klinice przeprowadzamy wszystkie najważniejsze zabiegi z zakresu periodontologii, które pozwolą Ci przywrócić zdrowie w jamie ustnej.

Co musisz wiedzieć o periodontologii?

Dział stomatologii, który zajmuje się rozpoznawaniem oraz leczeniem chorób przyzębia, nazywany jest właśnie periodontologią. Jedną z najczęstszych chorób jest paradontoza, której jednym ze skutków jest powstanie luk w uzębieniu. Braki zębowe są dla wielu osób powodem do wstydu, a lęk przed uśmiechaniem się prowadzi w konsekwencji do wycofania się z życia towarzyskiego. Tym wszystkim poważnym problem można zapobiec, podejmując leczenie z zakresu periodontologii. Nie zwlekaj dłużej i zadbaj o zdrowie swojej jamy ustnej.

Czym właściwie jest paradontoza?

Wykonywanie domowych zabiegów higienizacyjnych jest niezwykle ważne, ponieważ pozwala zachować w zdrowiu uzębienie, a tym samym chroni przed pojawieniem się paradontozy. Jak powstaje ta choroba? Po każdym posiłku na zębach odkłada się płytka bakteryjna, którą można usunąć, wykonując podstawowe zabiegi profilaktyczne, czyli szczotkowanie, nitkowanie i płukanie jamy ustnej. Zaniechanie tych czynności prowadzi w konsekwencji do zmineralizowania się płytki bakteryjnej, a tym samym do powstania kamienia nazębnego. Jej usunięcie możliwe jest już wyłącznie w gabinecie stomatologicznym, ponieważ należy zastosować specjalne urządzenia, między innymi skaler. Wykonanie profesjonalnej higienizacji jamy ustnej jest bardzo ważne, ponieważ kamień nazębny jest idealnym środowiskiem do rozwoju bakterii, w tym również do paradontozy!

Paradontoza to jedna z chorób przyzębia, za którą odpowiedzialne są bakterie niszczące tkanki. Postępująca choroba prowadzi do recesji, czyli cofnięcia, dziąseł, co z kolei powoduje rozchwianie zębów. Stąd krótka droga do pojawienia się luk w uzębieniu, a tym samym do pogorszenia jakości życia. Konsekwencjom paradontozy możesz skutecznie zapobiec, udając się do profesjonalnej kliniki stomatologicznej. Pamiętaj również o regularnych wizytach w gabinecie stomatologicznym, co pozwoli Ci zachować w zdrowiu jamę ustną.

Dobrze jest znać również objawy, które świadczą o paradontozie. Krwawienie, zaczerwienienie lub obrzęk dziąseł może być powodem do niepokoju. Bardzo często pojawia się również halitoza, czyli nieprzyjemny zapach, który jest także sygnałem, że wizyta w gabinecie stomatologicznym jest niezbędna. Być może zaobserwujesz też u siebie rozchwianie zębów lub nadwrażliwość na temperaturę. Jeżeli dostrzeżesz u siebie te objawy, koniecznie umów się na wizytę w naszej klinice stomatologicznej.

Jak leczymy paradontozę?

Leczenie periodontologiczne zaczynamy od wykonania kompleksowej diagnostyki. Dentysta przeprowadzi z Tobą wywiad, a Ty będziesz mógł podzielić się wszystkimi swoimi wątpliwości i zadać nurtujące pytania. Następnym etapem jest zlikwidowanie głównej przyczyny powstania paradontozy, czyli kamienia nazębnego. W tym celu przeprowadza się zabiegi z zakresu profilaktyki, które są w pełni komfortowe i nie prowadzą do ingerencji w tkanki zęba. Stosowane przez nas rozwiązania są niezwykle skuteczne i pozwalają na przejście przez całe leczenie całkowicie bezboleśnie. Dlatego nie wahaj się dłużej i odwiedź Zakopiankę!

Wykonywane zabiegi

Przeprowadzamy skuteczne i w pełni komfortowe zabiegi, które pozwalają poradzić sobie z paradontozą. Umiejętności naszych lekarzy i doświadczenie sprawiają, że wyjdziesz z kliniki stomatologicznej z szerokim i pięknym uśmiechem.

Skaling – podczas tego zabiegu wykorzystywane jest specjalne urządzenie, skaler, które emituje ultradźwięki rozbijające skutecznie kamień nazębny. W ten sposób likwidowane jest główne źródło powstania paradontozy. Warto wspomnieć, że zabieg ten nie ingeruje w tkanki zębów, co oznacza, iż skaling jest bezpieczny i bezbolesny.

Piaskowanie – zabieg ten polega na skierowaniu na powierzchnię zębów strumienia wody pod ciśnieniem wraz ze specjalnym proszkiem. Dzięki temu możliwe jest usunięcie kamienia nazębnego z trudno dostępnych przestrzeni.

W leczeniu periodontologicznym niezwykle ważny jest czas, ponieważ tylko szybka reakcja pozwala skutecznie rozwiązać ten poważny problem. Dlatego jeżeli zauważysz u siebie jakiekolwiek objawy, nie zwlekaj – odwiedź naszą klinikę stomatologiczną, gdzie profesjonalnie zadbamy o zdrowie Twojej jamy ustnej. Aby umówić się na wizytę, wystarczy wypełnić formularz albo zadzwonić pod numer 12 294 1111.