Leczenie kanałowe (również pod mikroskopem)

Endodocja (leczenie kanałowe) (również pod mikroskopem)

Endodoncja (Leczenie kanałowe) – to niezwykle popularna metoda leczenia, dzięki której można uniknąć ekstrakcji (usunięcia) zęba. W sytuacjach kiedy zmiany w miazdze zębowej są nieodwracalne, leczenie kanałowe staje się najlepszą alternatywą, ponieważ pozwala zachować wyleczony ząb i uniknąć dodatkowych kosztów związanych z implantami lub protezą. Wielu pacjentom leczenie kanałowe kojarzy się z dość dużym bólem i trudno przekonać ich, że obecnie znieczulenie pozwala całkowicie go wyeliminować. Czasy kiedy leczenie trwało w nieskończoność również są już za nami. Najnowsze technologie stomatologiczne, profesjonalna wiedza oraz sprzęt medyczny pozwalają uporać się z uciążliwym problem już podczas pierwszej lub drugiej wizyty. Skuteczność leczenia endodontycznego sięga nawet do 96 proc. Specjaliści osiągają takie efekty dzięki wykorzystaniu w swojej pracy endodontycznego mikroskopu operacyjnego, który pozwala na niezwykłą precyzję.

Poznaj przyczyny i objawy

Choroby miazgi mogą wywołać następujące czynniki: bakterie pochodzące z ubytku próchnicowego, który nie został wyleczony oraz urazy zęba (złamania, stłuczenia). Objawami problemu są ból i  nadwrażliwość, zdarza się jednak, że pomimo zaawansowanego stadium choroby przebiega ona bezobjawowo.

Gdy jest za późno

Brak objawów lub zignorowanie ich może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Bakterie, które rozwijają się w kanale zniszczą kość wokół korzenia, a co groźniejsze mogę przedostać się do krwioobiegu co zagraża zdrowiu całego organizmu.

Zadaniem leczenia kanałowego jest:

• usunięcie chorej miazgi, która jest doskonałą pożywką dla bakterii
  • dokładne oczyszczenie kanałów oraz dezynfekcja płynami bakteriobójczymi
  • szczelne wypełnienie kanałów zęba odpowiednim materiałem
Translate »