Leczenie kanałowe (również pod mikroskopem)

Endodocja (leczenie kanałowe) (również pod mikroskopem)

Endodoncja (Leczenie kanałowe) – to niezwykle popularna metoda leczenia, dzięki której można uniknąć ekstrakcji (usunięcia) zęba. W sytuacjach kiedy zmiany w miazdze zębowej są nieodwracalne, leczenie kanałowe staje się najlepszą alternatywą, ponieważ pozwala zachować wyleczony ząb i uniknąć dodatkowych kosztów związanych z implantami lub protezą. Wielu pacjentom leczenie kanałowe kojarzy się z dość dużym bólem i trudno przekonać ich, że obecnie znieczulenie pozwala całkowicie go wyeliminować. Czasy kiedy leczenie trwało w nieskończoność również są już za nami. Najnowsze technologie stomatologiczne, profesjonalna wiedza oraz sprzęt medyczny pozwalają uporać się z uciążliwym problem już podczas pierwszej lub drugiej wizyty. Skuteczność leczenia endodontycznego sięga nawet do 96 proc. Specjaliści osiągają takie efekty dzięki wykorzystaniu w swojej pracy endodontycznego mikroskopu operacyjnego, który pozwala na niezwykłą precyzję.

Poznaj przyczyny i objawy

Choroby miazgi mogą wywołać następujące czynniki: bakterie pochodzące z ubytku próchnicowego, który nie został wyleczony oraz urazy zęba (złamania, stłuczenia). Objawami problemu są ból i  nadwrażliwość, zdarza się jednak, że pomimo zaawansowanego stadium choroby przebiega ona bezobjawowo.

Gdy jest za późno

Brak objawów lub zignorowanie ich może doprowadzić do poważnych konsekwencji. Bakterie, które rozwijają się w kanale zniszczą kość wokół korzenia, a co groźniejsze mogę przedostać się do krwioobiegu co zagraża zdrowiu całego organizmu.

Zadaniem leczenia kanałowego jest:

• usunięcie chorej miazgi, która jest doskonałą pożywką dla bakterii
  • dokładne oczyszczenie kanałów oraz dezynfekcja płynami bakteriobójczymi
  • szczelne wypełnienie kanałów zęba odpowiednim materiałem
Lekarze stomatolodzy
sroka

MICHAŁ SROKA

Stomatologia zachowawcza

Ukończyłem studia lekarsko – dentystyczne na Pomorskim Uniwersytecie Medycznym w Szczecinie, w 2015 r. Staż podyplomowy odbywałem w V Wojskowym Szpitalu Klinicznym w Krakowie. W latach 2016-2018 pracowałem w Uniwersyteckiej Klinice Stomatologicznej w Krakowie.Rozwijam swoje pasje i zainteresowania biorąc czynny udział w wielu kursach i szkoleniach z zakresu Stomatologii Zachowawczej , Endodoncji i Protetyki. Jako lekarz staram się indywidualnie podchodzić do potrzeb każdego pacjenta tak aby czul się komfortowo i czynnie uczestniczył w leczeniu. Prywatnie interesuje się wspinaczka skałkową.

michno

PAWEŁ MICHNO

Endodoncja

Lek. dent. Paweł Michno należy do Okręgowej Izby Lekarskiej w Krakowie. Dyplom, tytuł lekarza dentysty oraz prawo wykonywania zawodu uzyskał w 1996 roku. Jego zainteresowania związane są przede wszystkim z leczeniem endodontycznym, dlatego ukończył w 2007 roku specjalizację w zakresie stomatologii zachowawczej z endodoncją. Swoją wiedzę oraz umiejętności zdobył także w trakcie licznych kursów. Brał udział w szkoleniach specjalistycznych w zakresie, między innymi, endodoncji, periodontologii i stomatologii estetycznej oraz protetyki. Lek. dent. Paweł Michno posiada wieloletnie doświadczenie w zakresie profilaktyki i leczenia próchnicy u dzieci i dorosłych (wykonuje m.in. lakowanie i lakierowanie zębów preparatami z fluorem), a także w przeprowadzaniu nowoczesnych zabiegów endodontycznych z wykorzystaniem mikroskopu. Zajmuje się leczeniem zmian okołowierzchołkowych oraz nadwrażliwości zębów. Posiada również odpowiednie kwalifikacje do wykonywania usług w zakresie protetyki – uzupełnia ubytki w uzębieniu pacjentów przy pomocy koron, protez i mostów licowanych porcelaną. Odbudowuje zęby przy zastosowaniu wkładów koronowych kompozytowych. Przeprowadza zabiegi z zakresu stomatologii estetycznej, ponadto zajmuje się zapobieganiem oraz terapią chorób przyzębia i jamy ustnej oraz szynowaniem rozchwianych zębów.

szymanski

TOMASZ SZYMAŃSKI

Endodoncja, Stomatologia estetyczna, Implantologia, Protetyka, Stomatologia zachowawcza

Lek. dent. Tomasz Szymański, jest absolwentem Collegium Medicum Uniwersytetu Jagiellońskiego w Krakowie. Dyplom, tytuł lekarza dentysty oraz uprawnienia wykonywania zawodu uzyskał w 2010 roku. Jest lekarzem ambitnym, nieustannie aktualizującym wiedzę i doskonalącym umiejętności. Sukcesywnie podnosi swoje kwalifikacje poprzez uczestnictwo w licznych specjalistycznych szkoleniach. Wśród ukończonych przez niego kursów można wymienić szkolenia poświęcone tematyce najnowszych metod w leczeniu endodontycznym, protetycznym i implantologicznym oraz możliwości nowoczesnej stomatologii. Lek. dent. Tomasz Szymański wykonuje szereg zabiegów z zakresu stomatologii zachowawczej, protetyki, implantologii oraz protetyki. Między innymi, zajmuje się leczeniem i zapobieganiem próchnicy, leczeniem endodontycznym, a także przeprowadza usługi w obrębie stomatologii estetycznej oraz odbudowy braków zębowych. W swoim gabinecie oferuje pomoc również pacjentom ze zmianami na błonach śluzowych jamy ustnej.

Translate »